Blog

by Dominik Dubrowski Dominik Dubrowski Brak komentarzy

Sprawdzone sposoby na obniżenie kosztów w Twojej firmie

Wcześniej czy później właściciel każdej firmy zadaje sobie pytania:

  • Czy na pewno moje pieniądze są rozsądnie wydawane?
  • Czy nie są marnotrawione?
  • Czy na pewno wszystkie wydatki mam pod kontrolą?

Poniżej przedstawiamy kilka sprawdzonych przez nas sposobów szukania oszczędności i obniżania kosztów działania.

Sposób 1. Kwestionuje wszystkie założenia

Szukając oszczędności w wydatkach naszych klientów spotykamy się ze stwierdzeniami

  • Tego nie możemy zmienić
  • Robimy to w ten sposób od 10 lat i na pewno tak jest najtaniej
  • Kiedyś spróbowaliśmy robić to inaczej i nic z tego nie wyszło.

Oczywiście część z tych stwierdzeń jest prawdziwa. Często jednak wystarczy kilka pytań drążących temat by odkryć nowe możliwości i sposoby działania. Jeśli w swojej firmie trafiasz na takie odpowiedzi spróbuj skonfrontować je z poniższymi pytaniami:

  • Co najgorszego się może stać jeśli wprowadzisz taką zmianę? Jak się przed tym zabezpieczyć?
  • Co powoduje że tej zmiany nie da się wprowadzić? A jak byś tą zmianę wprowadzał gdyby to ograniczenie nie istniało?
  • Czego nam brakuje żeby wprowadzić tą zmianę? A jak byśmy ją wprowadzili gdyby nam tego nie brakowało?

Będziesz zaskoczony jak wiele początkowo „tego nie możemy zrobić” zmieni się w „dlaczego my tego nie zrobiliśmy wcześniej?”.

Sposób 2. Odrzuć wszystko co nie daje wartości klientowi albo firmie

Bardzo często czas i pieniądze są marnotrawione na czynności przynoszące nieproporcjonalnie małą korzyść zarówno firmie jak i klientom. Czasem najlepszym sposobem na obniżenie kosztów pewnych czynności jest… zaprzestanie ich wykonywania.

  • Czy na pewno wszystkie wykonywane czynności są niezbędne?
  • Czy ta sama czynność nie jest dublowana przez kilka osób?
  • Czy musimy daną czynność wykonywać dla wszystkich klientów/ produktów, a może wystarczy tylko dla wybranych?

Dzięki koncentracji na tych działaniach które są naprawdę niezbędne i przynoszą największą wartość klientowi odrzucamy wiele czynności które są marnotrawstwem.

Sposób 3. Zamień role

Analizując te same dane w gronie tych samych osób przy tych samych założeniach dostaniesz zawsze te same wyniki. Dlatego też warto w analizę kosztów w poszczególnych obszarach działania firmy zaangażować osoby które normalnie nie biorą w niej udziału. Na przykład osoba odpowiedzialna za sprzedaż może pomóc w analizie kosztów produkcji wskazując te jej elementy które są drogie a nie dają klientowi istotnej wartości. Ktoś odpowiedzialny za obsługę klienta, znając koszty procesu sprzedaży, może wskazać tańsze metody komunikacji i docierania do klientów. Przykłady można mnożyć – ważne jest aby wykorzystać potencjał drzemiący w głowach osób z różnych obszarów.

Sposób 4. Wykorzystaj wsparcie zewnętrzne

Czasem trudno jest, wykorzystując te same wewnętrzne osoby i zasoby, znaleźć nowe rozwiązania i sposoby działania. Dlatego też wiele firm szukających oszczędności wspiera się profesjonalnymi firmami doradczymi. Firmy takie oferują bardzo różnorodne sposoby działania – od szybkich, krótkich projektów skoncentrowanych na osiągnięciu doraźnych oszczędności do bardzo szczegółowych analiz prowadzących do maksymalizacji oszczędności w długim horyzoncie czasowym. Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem szczegółów takiej współpracy skontaktuj się z nami – opowiemy Ci o wszystkich korzyściach z niej płynących.

 

by Dominika Ambroziak Dominika Ambroziak Brak komentarzy

Niezawodny sposób na bezpieczną rozbudowę sprzedaży

Na rynku istnieje wiele skutecznych metod rozwoju firmy. Rozbudowa sprzedaży jest jedną z nich, choć to proces często kosztowny, a nawet nieosiągalny. Istnieje sposób na skuteczne i oszczędne przeprowadzenie rozbudowy. Jaki? Jak uniknąć wysokich kosztów, zwiększając szansę powodzenia?

Rozbudowa sprzedaży internetowej sposobem na rozwój

 Każdy właściciel firmy prędzej czy później zaczyna zastanawiać się nad rozbudową sprzedaży. To proces naturalny i w pełni uzasadniony. Często towarzyszą temu obawy przedsiębiorcy o wysokie koszty takiej rozbudowy i ryzyko pochłonięcia zysków. W końcu tradycyjna sprzedaż to inwestycja w całą infrastrukturę, poszukiwanie dobrych pracowników, opłacanie wynagrodzeń, organizacja biura, samochodów, telefonów służbowych. Wymaga dużych nakładów środków, co w finalnym podsumowaniu może okazać się nieopłacalne. A można tego uniknąć.

Aktywność firmy w internecie wzmacnia jej pozycję na rynku oraz pozwala na błyskawiczne docieranie do docelowych grup klientów. Internet. To niezawodny sposób na zaoszczędzenie środków, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności firmy. Dzięki rozbudowie sprzedaży internetowej firma zyskuje szanse na szybsze docieranie do odbiorców, wzbogaca się o profesjonalne narzędzia, ułatwiające procesy sprzedaży oraz zauważalnie obniża koszty nowych działań.

Przed rozbudową sprzedaży sprawdź potencjał firmy na pozyskiwanie klientów przez Internet

Niektóre z firm nie decydują się na rozbudowę sprzedaży internetowej z obawy, że Internet nie jest miejscem dla nich odpowiednim. Aby dowiedzieć się, czy podobne obawy są słuszne, potrzeba czegoś więcej niż tylko przeczucia. Dzięki dobrze dobranym narzędziom można dziś nie tylko sprawdzić potencjał firmy w Internecie, ale też zainteresowanie odbiorców usługą oraz prognozowany zakres zysków.

Decydując się na zaktywizowanie firmy w sieci zyskujesz coś jeszcze – wyraźną przewagę nad konkurencją. We współczesnym świecie duża część firm decyduje się na pójście z duchem czasu, wzbogacając swoje działania o aktywność w sieci. W ten sposób zostawia się firmy w pełni tradycyjne daleko w tyle. Wzbogacasz się o całą sieć możliwości, od kampanii reklamowych w sieci, przez szczegółowe analizy po przewagę nad innymi firmami.

Spora oszczędność kosztów przy rozbudowie sprzedaży oraz niemal gwarantowanej efektywności brzmi jak sprawdzony sposób na rozwój.

Zanim wprowadzisz nowe zasady i rozbudujesz sprzedaż, dokonaj przeglądu dotychczasowych technik

Istnieje jeszcze kilka metod na zwiększenie szans swojego rozwoju. Jedną z nich jest przegląd dotychczasowych technik sprzedażowych, panujących w firmie. Czym to skutkuje? Rzeczową wiedzą na temat tego, które metody działały skutecznie już w poprzednim systemie, a które wyraźnie zawiodły. Dzięki poznaniu mechanizmów dotychczasowego procesu sprzedaży jesteś w stanie bezpiecznie usprawnić aktualne działania, wykluczyć działania nie przynoszące zysków oraz oszacować efektywność nowych.

Bez szczegółowej znajomości dotychczasowych mechanizmów, trudno jest iść dalej na ścieżce rozwoju. Nieświadomie można korzystać ze znanych i sprawdzonych metod, jednocześnie popełniając stare błędy. Łatwo uniknąć takich niespodzianek. Szczegółowy przegląd pozwala wypracować nową strategię sprzedaży, która uwzględni wszelkie wady i zalety wcześniejszych działań, wyciągając z nich to, co najlepsze.

Zintegruj sprzedaż internetową ze sprzedażą tradycyjną

Kampanie internetowe skutecznie przyczyniają się do zmniejszenia kosztów sprzedaży, lecz to nie one są celem wszystkich działań. Aktywizując firmę w internecie warto zastanowić się nad zintegrowaniem procesów sprzedaży tradycyjnej z internetową. Najważniejszym punktem nadal jest sprzedaż i to ją należy stawiać na pierwszym miejscu. Aby po rozbudowie firma funkcjonowała jak należy, warto się do tego odpowiednio przygotować.

Zatrudnieni pracownicy mogą wzbogacić swój zakres obowiązków o nowe, wirtualne działania. Zorganizowane narzędzia, wspierające sprzedaż, jak CRM, arkusze kalkulacyjne czy bazy danych będą do tego niezbędne. Dobrze zadbać też o to, by pracownicy opanowali umiejętność przekształcania internetowych kontaktów lub zapytań ofertowych w rzeczywiste grupy klientów.  Przełoży się to bezpośrednio na wyniki sprzedaży i zyski.

Rozbudowa sprzedaży o sprzedaż internetową jest nie tylko krokiem w stronę rozwoju, ale w stronę przyszłości. Internet to obecnie medium, od którego trudno uciec. W tej sytuacji warto korzystać z dróg i rozwiązań, jakie umożliwia, czerpiąc z tego dodatkowe zyski i profity. Rozbudowa sprzedaży internetowej to szybkie docieranie do potencjalnej grupy odbiorców, zwiększenie zasięgów swojej firmy, szanse na szczegółowe analizy rynkowe, skuteczne kampanie internetowe oraz sprzedaż, której koszty rozbudowy nie pochłaniają całości zysków. To bezpieczny rozwój na równych zasadach, dostępny każdemu przedsiębiorcy.

by Mariusz Gliński Mariusz Gliński Brak komentarzy

 4 sposoby na szybkie i tanie wprowadzanie nowych produktów i usług na rynek

Każdy przedsiębiorca chce żeby jego firma się rozwijała. Jednym ze sposobów na zapewnienie rozwoju jest ciągłe testowanie i wdrażanie nowych ofert dla klientów. Jak to robić by uniknąć porażek i nadmiernych kosztów? Tych kilka prostych sposobów na pewno zwiększy Twoją szansę na sukces.

Przed wprowadzeniem nowego produktu sprawdź czy klienci są gotowi za niego zapłacić

Wiele razy widzieliśmy sytuacje w których firma inwestuje znaczne środki w stworzenie produktu albo usługi których później nikt nie chce kupić. Niestety często dowiadują się o tym dopiero wtedy kiedy produkt lub usługa pierwszy raz trafia do klientów, czyli po długich miesiącach pracy. Na takim etapie porażka pociąga za sobą poważne konsekwencje – począwszy od strat finansowych do demotywacji zespołu.

Żeby uniknąć takich sytuacji twórz swoje produkty i usługi w tak bliskiej współpracy z klientami jak tylko jest to możliwe. Dopuszczaj ich do testowania już na najwcześniejszym możliwym etapie. Uwierz że jest to możliwe znacznie wcześniej niż powszechnie się uważa. I nie tylko słuchaj ich opinii ale przede wszystkim oceniaj czy będą oni skłonni w przyszłości dać Ci swoje pieniądze. Bo jest ogromna różnica między tym że klient powie Ci że produkt mu się podoba a tym że kiedyś będzie chciał za niego zapłacić.

Wprowadzenie nowego produktu lub usługi wymaga szybkości działania

Koszt związany z wdrożeniem nowego produktu lub usługi jest wprost proporcjonalny do czasu który poświęcisz na wdrożenie. Im dłużej pracujesz tym więcej ta praca kosztuje. I tym później zaczynasz na tym produkcie lub usłudze zarabiać. Może się okazać że wdrożenie po prostu przestaje się opłacać tylko przez to że trwa zbyt długo.

Pamiętaj też że obecnym, szybko zmieniającym się świecie uzyskanie przewagi konkurencyjnej na więcej niż kilka miesięcy jest bardzo trudne. Jeśli poświęcisz zbyt dużo czasu na wymyślanie, tworzenie i wdrażanie swoich pomysłów staną się one przestarzałe jeszcze nim wejdziesz z nimi na rynek.

Tak więc, koncentruj się tyko na tym co najważniejsze, podejmuj brawurowe decyzje, walcz o każdą minutę pracy, o każdy dzień skrócenia wdrożenia.

Wdrożenie nowego produktu wymaga dyscypliny i zaangażowania

Jedną z najczęstszych przyczyn niepowodzenia we wdrożeniu nowego produktu lub usługi jest zbyt mała atencja którą przedsiębiorca i jego pracownicy przywiązują do wdrożenia. W większości wypadków wszystkie osoby zaangażowane we wdrożenie mają swoje bieżące, codzienne zadania. Przez to są odrywani od mniej pilnych prac związanych z rozwojem, w szczególności rozwojem produktów i usług.

Dlatego też kluczowe jest ustalanie bardzo ambitnego harmonogramu prac i bezwzględne jego egzekwowanie. Każde zaakceptowane opóźnienie powoduje przyzwolenie na pojawianie się kolejnych opóźnień. A to już w prostej linii prowadzi do porażki. Tak więc – nie pozwalaj sobie na kompromisy jeśli chodzi o tempo pracy. Bądź konsekwentny.

Nie wdrażaj produktu bez odpowiedniej ilości testów

Wdrażanie nowych produktów i usług to swojego rodzaju podróż w nieznane. Wiemy dokąd chcemy dotrzeć ale nie wiemy jakie problemy spotkają nas po drodze. Najlepszą metodą działania w takiej sytuacji jest bardzo krótki cykl testowania nowych pomysłów, wyciągania wniosków, uczenia się, modyfikowania działań i testowania kolejnych pomysłów. Tylko dzięki takiemu, szybkiemu i elastycznemu, działaniu unikniesz pułapek i ślepych uliczek w których utknęło wielu przedsiębiorców przed Tobą, a i pewnie Ty nie raz wcześniej w nie zabrnąłeś.

Istnieje wiele sprawdzonych technik testowania i bezpiecznego wdrażania nowych produktów i usług. Jeśli prowadzisz firmę wiele lat, wiesz że wprowadzanie zmian to ciężka praca – skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci uniknąć błędów które inni popełnili przed Tobą i damy Ci skuteczne i efektywne narzędzia wdrażania nowych produktów i usług.

 

by Mariusz Gliński Mariusz Gliński Brak komentarzy

Ogranicz ryzyko wdrożenia nowego produktu lub usługi

PRZETESTUJ SWÓJ POMYSŁ NA NOWY PRODUKT LUB USŁUGĘ, ZANIM WYDASZ ZNACZNE ŚRODKI NA JEGO BUDOWĘ
Prowadząc własną firmę masz wiele pomysłów na nowy produkt czy usługę.
Jego realizacja często wymaga poniesienia znacznych nakładów oraz dużego ryzyka.
Często (dopiero po wdrożeniu) okazuje się, że nie ma na niego chętnych.Jak ograniczyć ryzyko wdrożenia?

Skorzystaj z naszej pomocy w zakresie testowego wdrożenia Twojego pomysłu, bez poniesienia dużych nakładów na jego docelową budowę.

W ramach współpracy zaprojektujemy działania, które przetestują faktyczny popyt na Twój pomysł w interesujących Cię grupach klientów. Bez konieczności budowy całej
infrastruktury.

TERAZ – DARMOWA KONSULTACJA – JAK WDROŻYĆ NOWY POMYSŁ MINIMALIZUJĄC RYZYKO POTENCJALNEJ PORAŻKI

POZNAJ WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW TUTAJ>>>>>>KLIKNIJ W CELU POZNANIA SZCZEGÓŁÓW NASZEJ OFERTY

Jak działamy?
➡dokładnie analizujemy, kto jest potencjalnym odbiorcą Twojego produktu czy usługi, :arrow_right:planujemy sposób dotarcia do grupy docelowej,
➡budujemy kampanie reklamowe, które prezentują Twój pomysł i zbierają dane na temat potencjalnego zainteresowania,
➡dane zebrane od zainteresowanych dają możliwość poznania liczby potencjalnych klientów, zakresu cen czy demografii grupy docelowej.

Dopiero na podstawie zebranych danych podejmujesz dalsze decyzje na temat inwestycji.
Testy prowadzimy w szybkich iteracjach/cyklach 1-2 tygodni, aby zapewnić odpowiednie tempo zbierania informacji i przyspieszenia ewentualnego wdrożenia.

Nie buduj produktu, na który nie będzie popytu.
Nie buduj usługi, na którą nie będzie chętnych.
Skorzystaj z naszej DARMOWEJ konsultacji i dowiedz się, jaki jest potencjał Twojego pomysłu.

by admin admin Brak komentarzy

Trzy problemy ze zwiększaniem sprzedaży w firmy

W Covision pomagamy Klientom w odpowiedzi na pytanie „Jakzwiększyć moją sprzedaż?”

Nasi Klienci szukają pomysłów wokół 3 poniższych problemów.

Któryś z nich brzmi dla Ciebie znajomo?

Problem  1 – Mam wystarczającą liczbę zapytań ale zbyt mało z nich kończy się finalną sprzedażą. Chcę poprawić skuteczność wygrywania ofert.

Pracując z naszymi klientami odkryliśmy, iż często nie jest problemem pozyskanie nowych klientów. Firma otrzymuje wiele zapytań, wysyła oferty,  jednak finalnie ich nie wygrywa.

Traci wiele czasu na sprzedaż która nie przynosi dalszych efektów. Zwiększenie sprzedaży w tym przypadku oznacza poprawę efektywności konwersji , czyli zamiany zapytania ofertowego w sprzedaż.

Problem  2 – Szukam sposobu na to, aby pozyskać więcej klientów, znaleźć sposób na wyróżnienie mnie od konkurencji, tak abym nie musiał konkurować ceną.

Wielu z klientów szuka sposobów na zwiększenie sprzedaży, poprzez pozyskanie nowych klientów. Wychodząc do nich z reklamą i działaniami sprzedażowymi, kończy to się jednak z tym iż konkuruje z wieloma ofertami i to głównie ceną. Obniżając swoje marże lub po prostu przegrywając pozyskanie danego klienta.

Problem  3 – Moja konkurencja podjęła działania powodujące u mnie spadek sprzedaży?

Część z naszych klientów widzi ciągły spadek sprzedaży w wyniku działań konkurencji. Nie dzieje się to natychmiastowo, ale sukcesywnie przychody obniżają się i nie widać innej możliwości, niż konkurencja ceną. To w dalszych krokach prowadzi do dalszego spadku przychodów firmy. Kontr działania są często podejmowane za późno. I wtedy coraz trudniej jest odbudować przychody.

by admin admin Brak komentarzy

Mity dotyczące doradztwa biznesowego dla małych firm

Doradztwo biznesowe dla firm. Tak to nadal często coś kojarzonego ze wsparciem podatkowym lub środkami z Unii Europejskiej. W Covision widzimy to znacznie szerzej. Dla nas doradztwo biznesowe to kompleksowe wsparcie właściciela firmy w lepszym nią zarządzaniu.

Właściciel firmy często jest sam w tym jak kierować firmą, jak ustawić jej strategiczny kierunek rozwoju, jak zwiększać sprzedaż czy motywować pracowników. Jeżeli pomyślimy sobie o wsparciu dla firm to często przyjdą nam do głowy różne mity. Takie jak:

Mit 1 – Firmy doradcze nie znają specyfiki małego i średniego biznesu, nie są więc w stanie skutecznie rozwiązać ich problemów.

Mit 2 – Doradztwo dla firm jest kosztowne i nie daje odpowiednich zwrotów. Jednym zyskującym jest firma doradcza.

Mit 3 – Doradztwo to produkcja dużej liczby dokumentów, z którymi firma zostaje sama, i które nie są nigdy wdrożone.

W Covision obalamy te mity.

Jesteśmy praktyczni, nie stawiamy na biurokrację. Wiemy jak działa mniejsza firma. Wiemy że ma określone możliwości finansowe. Dlatego dla każdej firmy szyjemy nasze usługi na miarę.

Top